شهید مهدی فلاح در سال 1346 در خانواده مقید و مذهبی در روستای ازرک از توابع شهرستان نکا دیده به جهان گشود.تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان جا به پایان رسانید و از انجایی که جنگ تحمیلی آغاز شد ،ایشان برای اولین بار در تاریخ ١٣۶٣/١/۶ به منطقه جنگی جنوب کشور (جزیره مجنون) اعزام شدند و در این اعزام بود که از ناحیه گلو، دست، پا و شکم مجروح شیمیایی شدند وبه درجه والای جانبازی نائل آمدند وسرنجام پس از تحمل سالها درد و رنج عوارض مواد رادیو اکتیو ، در تاریخ ١٣٨٧/۶/١٣ و در ایام ماه مبارک رمضان به دیار حق شتافت.